Oväntat möte

Hoppsan, somnade mitt i inläggsskrivandet igår kväll. Here goes:

Dagens sträcka blev 13 mil och var en fråga om ytterligheter. Medvinden var vår vän cirka halva sträckan men i höjd med Norsjö ändrades sträckningen mot vinden samtidigt som vägen klättrade upp upp upp. Jag trodde vi skulle hamna bland molnen men tillslut, genomblåsta och utsvultna nådde vi dagens mål -Skogshult där vi fick låna en stuga att tina upp i. Vi bugar och bockar! Nu är vi cirka fem mil från resans slutgiltiga mål!

image
Förresten, efter halva sträckan möttes vi upp av päron och jyckar tillhörandes A. Kärt återseende minst sagt! =)

Förresten 2, skådade de första renarna på resan. Det var på tiden!

image
Naturligt konstverk vid vägkanten

image
Många troll nära Glommersträsk

Just nu:
Precis vaknat efter första morgonen utan väckarklocka. Frukost ska intas och sedan är det slutetappen kvar. Hoppas allt går som tidigare och att eventuella haverier, punkor, bil-drullar håller sig på avstånd. =)

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Oväntat möte

  1. Hej,

    Som den uppmärksamma läsare jag är noterar jag att du cyklat en halvmil längre än din tramp -kompis under nämnda dagsetapp. Utgår från att detta beror på att du kört lite cool off-road och stajlat fett för björnar, igelkottar o myskoxar genom att slänga dig med bakhjulscykling och 360-spinnare över stockar o stenar! 😉
    Eller var det helt enkelt så att du cyklade så vansinnigt fort att du missade delmålet o blev tvungen att vända tillbaka? Båda alternativen känns troliga, eftersom jag vet vilken ironman du är. (Minns med varmt hjärta hur du i perfekta bågar kastade stövel efter stövel under Hundrakampen i R-landa i november 2011, hur du magiskt rullade äpplen i rakknivsraka banor. För att inte nämna de 1500 ballongerna du höll i luften, helt på egen hand. Ja, det var verkligen ett mästerskap att minnas!). Därför lever jag tryggt i vetskapen om att vart än den extra halvmilen blev till så gjorde du det med i Sverige sällan skådad stil!

    Kram,

    xx

    • kokkonen78 skriver:

      Oj, får en släng av hybris nu! =) som vanligt är verkligheten inte lika spännande. A’s och mina cykeldatorer visar något olika, min slutade på över 1500km till slut, med viss felmarginalen borde allt mella 1250-1450 km stämma hyfsat överens med faktisk sträcka.

Lämna en kommentar