Nynäsleden – check!

image

Det blev precis över 10mil cykling idag efter några smärre felkörningar. Sträckan var alltså från Nynäshamn till Älvsjö via Nynäsleden. Fint väder, fantastiskt, kuperat landskap, lagom värme och bra klädsel gjorde resan riktigt behaglig.  Klart att benen är trötta men egentligen inte värre än vad de kändes efter halva sträckan.

Sadeln ställde inte till med något större besvär, kanske tack vare de välpolstrade cykelbyxorna som mina arbetskamrater funnit väldigt lustiga. 😉

Allteftersom kilometrar blev till mil har tankarna ofta kretsat kring mat och gotterier. Väl framme i Älvsjö bjöds det på fet lax och fika. Njutning!

Alla sinnen är proppfulla med intryck och benen är trötta. Nu sömn, så ser jag fram emot resan till Uppsala imorgon!

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Nynäsleden – check!

  1. Sandra skriver:

    Hmm. Jo jag har kanske hånat byxorna liite 🙂 Men det är ju bra att de fungerar, trots mina hån.

    • kokkonen78 skriver:

      Såhär efteråt är jag inte så säker på de funkar. Iofs blev det en monsteretapp, men har cyklar två där på raken med vanliga kalsonger + vindbyxor. Ömheten är stadigvarande i den södra regionen…..

  2. Karina skriver:

    Jag kräver bild på cykelbyxorna!! Bakifrån…

  3. Pingback: Lådcykelsemester i sommar | livutanbil.se

Lämna en kommentar